Kvalitets- og opgavestyring

Udforsk yderligere oplysninger for hver af funktionerne.

Kvalitets- og opgavestyring

Kvalitets- og opgavestyring

Både kvalitets- og rutineopgaver fylder meget i hverdagen i en klinik. Med ClinicDrive bliver procedurer, dokumenter og opgaveløsning sat i system og gjort tilgængelige for alle. Systemet understøtter, at alle opgaver bliver udført fejlfrit og til tiden – og at de kan udføres af medarbejdere med et minimum af oplæring. Kvalitetsopgaver dokumenteres i et kontrolspor til brug ved myndighedskontroller. Afvigelser fra de fastlagte procedurer kan også dokumenteres og danne grundlag for forbedringer.

Se underpunkter for beskrivelse af funktionerne under kvalitets- og opgavestyring.

Kvalitets- og rutineopgaver​ (B,F,N)

ClinicDrive faciliterer medarbejdernes udførelse af både kvalitets- og rutineopgaver i klinikken. Kvalitetsopgaver følges af en kontrolspor, der kan bruges i forbindelse med myndighedskontrol, mens rutineopgaver refererer til gentagne opgaver, som er afgørende for klinikkens daglige drift. For hver opgave kan der udpeges op til tre ansvarlige medarbejdere, og hvis en medarbejder ikke er til stede, bliver opgaven automatisk overført til en anden. Dette sikrer, at alle opgaver bliver udført til tiden, selv ved sygdom og andet fravær.

Væsentlige aspekter inkluderer:

  • Support af udførelsen af både kvalitets- og rutineopgaver.
  • Kvalitetsopgaver er dokumenteret med et kontrolspor, der kan anvendes i forbindelse med myndighedskontroller.
  • Automatisk overførsel af opgaver, hvis den ansvarlige medarbejder ikke er til stede, for at sikre rettidig udførelse af opgaverne.

Afvigelser​ (B,F,N)

I tilfælde af afvigelser fra procedurer og opgaver kan du oprette en afvigelsesrapport, der gør det muligt at følge op og implementere nødvendige tilpasninger og forbedringer. Desuden giver systemet dig mulighed for at gemme og tilgå tidligere rapporterede afvigelser, hvilket giver et grundlag for kontinuerlig forbedring.

Hovedtræk inkluderer:

  • Systemet støtter registrering af afvigelser fra fastlagte procedurer.
  • Tidligere rapporterede afvigelser opbevares og kan bruges som baggrund for at foretage forbedringer.
  • Denne tilgang bidrager til en kontinuerlig forbedringsproces ved at identificere og håndtere afvigelser effektivt.

Procedurer (B,F,N)

Beskrivelser af klinikkens procedurer sikrer, at der er klare retningslinjer for hvordan alle opgaver i klinikken skal udføres. Dette sikrer, at alle medarbejdere har mulighed for at gennemføre opgaver på en ensartet og korrekt måde, selv med minimal træning. Kernepunkter inkluderer:

  • Procedurebeskrivelser skaber klare retningslinjer for udførelsen af opgaver.
  • Med disse beskrivelser kan alle medarbejdere udføre opgaver på en ensartet og præcis måde.
  • Risikoen for fejl reduceres, og der kræves mindre træning, da retningslinjerne er let tilgængelige.

Dokumentbibliotek​ (B,F,N)

Alle dokumenter fra klinikken kan blive samlet i systemet, hvilket giver alle medarbejdere mulighed for at se og anvende dem i deres daglige arbejde. Dette kan inkludere manualer, der er nødvendige for at håndtere specifikke opgaver, samt illustrationer, der viser hvordan opgaver bør udføres. Dette tilgang minimerer fejlrisikoen og gør det nemt for nye medarbejdere at håndtere opgaver med minimal træning. Kernepunkter omfatter:

  • Centralisering af alle klinikkens dokumenter i et enkelt sted.
  • Adgang for alle medarbejdere til manualer og illustrative materialer vedrørende klinikkens opgaver.
  • Reduceret risiko for fejl og en mere smidig oplæringsproces for nye medarbejdere.

Vi dækker hele Danmark

Bliv en del af fremtidens tandlægebranche

Gør som mange af dine kollegaer i hele landet

Gule stjernerLettere end jeg havde regnet med
“Det var meget spændende at komme igang med ClinicDrive, og lettere end jeg havde regnet med. Hvis man kender til almen brug af en tablet eller smartphone, så er der ikke den store forskel”

Gule stjernerLettere end jeg havde regnet med
“Det var meget spændende at komme igang med ClinicDrive, og lettere end jeg havde regnet med. Hvis man kender til almen brug af en tablet eller smartphone, så er der ikke den store forskel”

Gule stjernerVi kan varmt anbefale ClinicDrive
“Vi har her på klinikken været glade for, at får integreret ClinicDrive i det daglige brug. Vi er især glade for systematiseringen af opgaver, hvilket gør hverdagen lettere, mere overskuelig og mindre presset”

Gule stjernerVi kan varmt anbefale ClinicDrive
“Jeg synes virkelig, det er skønt, at der er en elektronisk registrering af min arbejdstid og beregning af ferie/afspadsering. Det giver mig en sikkerhed for, at det bliver opgjort korrekt i henhold til den gældende overenskomst for min faggruppe”

Hvordan kommer I igang?

  • Vi starter rejsen sammen

    Første skridt er at kontakte os. Så hjælper vi jer i gang og gennem vores tætte samarbejde sætter vi en klar retning for jeres system.

  • Onboarding, opsætning og undervisning

    Vi opsætter alt med jeres klinikejer og en udvalgt ClinicDrive administrator. Derefter bliver alle onboardet og klædt godt på til at bruge systemet.

  • Vi går live med systemet

    Nu kører systemet, som det skal, og alle er uddannet i at bruge ClinicDrive. Efter det er gået, live kan I altid benytte vores gratis support.

Skriv til os